Kamieniem i żwirem....

Kilka miesięcy temu bodajże na wiosnę pisałam o kamieniu w moim ogrodzie, przez cały rok przybyło go dużo- powstały nowe ścieżki żwirowe, w trakcie prac jest wjazd brukowy jeszcze troszke a będzie ukończony. Jest murek z kamienia na skarpie, obrzeża kamienne.
W moim ogrodzie musi być kamień i żwir - to co naturalne . Nie przepadam za betonem i kostką betonową - chociaż muszę się przyznać , że po obejrzeniu któregoś z odcinków 'Mai w ogrodzie" zainspirowało mnie tzw drewno betonowe. Czyli faktura drewna w betonie - piękne :) Niestety wszystko co piękne i "egzotyczne" kosztuje....i po sprawdzeniu kosztów musiałam odpuścić.

W planie w ogrodzie mam jeszcze pomysł na kamiennie murowane donice do kwiatów (to w sumie inspiracja mojej połówki). Jak na razie ze względu na mnogość nasadzenia w tym roku i małę sadzonki wydaje się, że kamienia jest dużo - ale wiem, ze z upływem czasu i powstania ogrodu zarośniętego będzie tworzył ładną proporcję z roślinnością.
Kolejne plany to miejsce pod lipą na kawę bądź herbatę w cieniu - w przyszłym roku chciałabym zrobić tam podłoże z płaskich kamieni ciosanych...na razie faza wyobraźni..o ile nic nie stanie na przeszkodzie będzie i faza realizacji.

Przeniosę Was do ogrodu aby pokazać swoje realizacje rabat ze żwiru i kamienia.


widok od strony bramy wjazdowej tu będzie mój romantyczny bruk :)


skarpa i kamienny murek - docelowo skarpa będzie pociągnięta do samego końca - najniższej wysokości. Przed skarpą rabaty z obrzeżem z kamienia polnego  . Skalniak widoczny zaraz na początku - do likwidacji w tym miejscu chcę zaprojektować miejsce na ognisko.



Obrzeża z kamieni można spotkać wszędzie w moim ogrodzie tutaj część od strony wjazdu



 rabata wykonana w tym roku to tzw oczko lawendowe : lawenda, zawiciągi:)



po prawej stronie jeszcze trawnik ale w planach na rok 2014 w tym miejscu powstanie rabata , w których główny prym będą wiodły trawy :)
 



Kamienne obrzeża i boczna część ogrodu - tu będą powstawały pokoje ogrodowe. w rabacie poniżej są już nowe nasadzenia tegoroczne .

rabata przy tarasie na pergoli pnie się Rdest Auberta w rabacie po lewej pod ścianą domu posadzone są róże , rudbekie, szałwte, pełniki europejskie, naparstnice oraz przegorzany 
 


tutaj już widok od częci ogrdowej bocznej z widokiem na wejście do domu i wjazd ( w oddali). W przyszłym roku na tym przejściu chcę posadzić pergole.
 

 Moja nowa rabata przed domem kiedyś tu był wąski pasek teraz szeroki - docelowo posadzone są tam róże, pysznogłówki, naparstnice, żurawki - rabata do końcowego dosadzenia na wiosnę przyszłego roku :) W zagłębieniu rabaty stanie piękna ławka :)


Tutaj dalszy ciąg skarpy - na razie ciągniemy kamień dołem aż do końca, na przyszły rok nasadzenia i inne dekoracje :)
 


Komentarze

  1. O mamo! Skąd masz tyle kamienia! Ja też lubię kamień, zbieram go w naszych lasach i przywożę do ogrodu. Mój skalniak po pięciu latach tak się rozrósł, że spod roślin wyjmuję kamienie i go poszerzam:) Ogród masz duży,można poszaleć:) Pozdrawiam cieplutko z huraganowej Anglii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zakupiony i zebrany :) Okazyjnie kupiliśmy 20 ton kamienia na wjazd, dużo zebranych przy okazji i tak się nazbierało , po latach dużo się rozrasta ja właśnie na to czekam bo działka pomimo ilości lat jest młoda i dużo trzeba na niej jeszcze zagospodarować. Mam nadzieję, ze wszystko ok z tym iwichurami oglądałam TV i nieciekawie w tamtych rejonach...:(

      Usuń
  2. Masz jeszcze sporo pracy w ogrodzie, ale będzie ślicznie jak wszystko zrobisz zgodnie z planami, a rośliny wyrosną. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Giga - podnosisz na duchu czarodziejko - dziękuję i miłego dnia życzę.

      Usuń
  3. Witam Cię serdecznie. Ależ ty masz duży ogród!!!!. Nie zazdroszczę pracy, ale zazdroszczę skarpy. Mój ogród jest równiutki, a chciałabym mieć jakieś urozmaicenie. Zupełnie zgadzam się z Tobą , jeżeli chodzi o beton , nie ma miejsca w ogrodzie, to burzy naturę.Buziaki i słońca jak najdłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Stasiu - pracy jest dużo - sama wiesz , chociaż u Ciebie tak pięknie i naturalistycznie :) Dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  4. Witaj ! Dawno u Ciebie nie byłam. Widzę już duże zmiany i ogromne efekty pracy z kamieniem. Ja nie mam skalniaka i jak oglądam u Ciebie to bardzo mi się to podoba. Połączenie różnej wielkości kamieni daje niesamowity widok. Jestem zachwycona murkami, zastanawiam się jak zostały te kamienie połączone.....?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Elu ....kamienie na skarpie są układane jeden na drugim - podobnej wielkości i kształtem tak aby się ułożyły - nigdy nie miałam problemu że spadały, albo sie przesuwały.
      W starej części skarpy są też otwory na kwiaty, które będę sadzić w szczelinach :) paaa

      Usuń
  5. Moje klimaty - kamień, żwir. Donice tylko z naturalnych materiałów i drewno. Pracy dużo, ale jak rośliny przeplotą się z kamieniami, będzie ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na to również czekam - u Ciebie jest piękny kamienny mur :)

      Usuń
  6. Jestem pod wrażeniem - widać ogromną ilość włożonej pracy. Do końca jeszcze daleko ale z roku na rok będzie coraz piękniej. Zupełnie jakbym widziała nas samych kilka lat temu. Chwilami miałam wrażenie, że nigdy tego wszystkiego nie ogarnę. A kamień i żwir wyglądają świetnie. Jak rośliny urosną nie będzie takiej dysproporcji. Obrzeża kamienne wyglądają pięknie, mam nadzieję że zabezpieczacie sobie od razu brzegi trawnika. Trawa szybko wrasta pomiędzy kamienie i ciężko utrzymać ją w ryzach. To jest syzyfowa praca, wiem bo sama zrobiłam ten błąd. No i skarpa - to będzie dopiero widok! Jest pięknie a wiosna będzie już zachwycająca. Teraz czas na odpoczynek przed nowym sezonem. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś - dziękuję dużo pracy za nami i przed nami dokładnie.
      Co do zabezpieczeń trawnika gdzieś są i nie ma (zw względu na koszty).
      Już kilka razy robiliśmy ponownie - bo na początku był np żwir bez folii i potem rosły chwasty.
      Przy kamieniu jest dużo pracy ale ja to lubię robić i z utęskeniem czekam na wiosnę bo już tworzę plany w głowie. Dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  7. Pięknie! coraz piękniej ;) Bruk zawsze wywołuje we mnie wspomnienia z dziecięcych lat- mieszkałam przy ulicy wyłożonej brukiem, dość często przejeżdżały wozy zaprzęgnięte w konie- uwielbiałam słuchać stukot kopyt o kamienie... ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też...coś w tym jest prawda ....:) czasami aż zal patrzeć jak wylewają np nowoczesne asfalty na stare bruki,,,,ale taka ta nasza nowoczesność....dziękuję za odwiedziny pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  8. Piękna działka a ta skarpa idealna na prywatne alpinarium :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak tak ...dobry pomysł :) w przyszłym roku będzie pole do popisu - pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Witam, obejrzałem zdjęcia i naprawdę wszystko robi wrażenie. Też planuję ułożyć niedługo ścieżki w ogrodzie z kamienia polnego :) zastanawia mnie tylko co dałeś pomiędzy kamień ? Pod kamień wiadomo, że warstwa żwiru, ale pomiędzy ? też żwir żeby woda spokojnie spływała, czy może sypki cement, żeby chwasty nie rosły... chcę uniknąć błota na ścieżkach i nie wiem, czy ten żwir jako fuga nie będzie mi psuł efekt czystości...
    pozdrawiam
    Jarek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Dziękuję za miłe słowa, jeszcze sporo pracy z tym kamieniem - to jeszcze nie jest ten efekt co chciałabym mieć. Jeżeli chodzi o kamień na wjeździe - pomiędzy kamień dawana jest taka gotowa podsypka - suchy cement (fuga) do wypełniania szczelin między kamieniami. Żwiru pod kamień nie dawałam - tutaj jest bardzo zbita ziemia i nie ma takiej potrzeby (mówię o wjeździe) - po zimie nic się nie pozapadało a stoją dwa auta. Jeżeli masz jakieś inne pytania to pytaj może pomogę :) Miłego dnia życzę :)

      Usuń
  10. Witam,mam pytanie odnośnie wjazdu do garazu,chciałam zrobić wjazd z kamienia ,dokładnie taki jak u Pani,niestety wyjazd z posesji mam pod górkę ,powiedziano mi ze zima nie wyjade,kamienie bedą zbyt sliskie,Pani ma wyjazd z garażu pod górke ,jak to wygląda zimą ,pozdrawiam Bożena

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja raczej jesteś zdania nie "kamieniem i żwirem" a raczej "trawnikiem i....trawnikiem" :-) Powyższa kompozycja wygląda na prawdę ładnie, ale bardziej wolę naturalną, ładnie zadbaną trawę. Wprawdzie wymaga to pewnego nakładu pracy, jednakże efekt wizualny jest super! Jeśli ktoś szuka porad odnośnie pielęgnacji trawy polecam tą stronkę http://moj.info.pl/jak-dbac-o-trawnik-wiosna-i-latem/

    Pozdrawiam,
    AsiaJoasia

    OdpowiedzUsuń
  12. Tylko pozazdrościć takiego ogrodu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak osadzasz kamień otoczak pod samochodem ? Tylko w ziemi czy jakaś podstawa betonowa?

    OdpowiedzUsuń
  14. Taki ogród to skarb, sama o takim marzę. Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dokladnie o tym samym pomyslalm. Jak osadzic taki kamien pod wjazd?

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny ogród, mam nadzieje, że też uda mi sie kiedyś to niego dość :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaką powierzchnię zrobiliście i ile pochłonęło to pieniędzy?

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry.Strasznie choruję na taką kamienną ścieżkę w ogródku w związku z tym mam pytanie,czy pod tymi kamieniami do garażu jest ziemie,piasek czy cement ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Kamienie ogrodowe są świetną ozdobą, ale też dobrym podłożem na ścieżkę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny wpis, uwielbiam zaglądać na Twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny wpis. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Informuję, że mam włączoną moderacje komentarzy w odpowiedzi na dużą ilość spamu i reklam. Pozdrawiam ciepło :) Agnieszka