Jesienne dekoracje w ogrodzie

Jesień to okres dość nostalgiczny, a dlaczego? A dlatego, bo: opadają liście, może być deszczowo, mgliście i chłodno. Aura nie rozpieszcza. Mamy ograniczone możliwości,  jeżeli chodzi o pracę w ogrodzie - bo jesienią to my musimy dostosować się do jej charakteru i kapryśności. W ogrodzie zaczynają opadać liście, robi się łysawo, mało co kwitnie- popis dają wrzosy,chryzantemy, astry, gdzieniegdzie róże i rudbekie. Tamaryszki przebarwiają się na czerwono, podobnie większość pnączy - winobluszcz, kiwi itp. Teatr kolorów rozpoczyna spektakl.

Ale ja tu piszę o kolorowych pozytywach jesieni,a najważniejsze co to chciałam zachęcić Was do dekoracji w ogrodzie również w tym deszczowym i kolorowym miesiącu jakim jest październik i listopad- królują barwy brązu, pomarańczy, kremu. Wystarczy naprawdę niewiele. Sami zobaczcie co wyszukałam w Internecie. Być może ktoś znajdzie niepowtarzalny pomysł na ożywienie ogrodu jesienią i wprowadzenie cieplejszego klimatu. A może ktoś zamieści w komentarzu własny pomysł na dekoracje ogrodową.

źródło zdjęć pinterest com




Czy ktoś ma tyle dyni aby móc je w ten sposób wykorzystać jako obrzeże np do wejścia. 
Jeżeli masz duże pole uprawne i nadmiar dyni zachęcam :)






Ozdobne dynie i chryzantemy w wiklinowym koszu - przepiękna kompozycja w jesiennym klimacie.








Wrzosy i starce - czy widzicie jakie piękne połączenie.
Gdyby do tego dołożyć jeszcze garść jabłek i jakąś drewnianą skrzynkę wyszłaby
piękna kompozycja do postawienia na stole ogrodowym lub przed wejściem do domu.

 




Jesienna wystawka

 




Na werandzie panują rustykalne fioletowe klimaty - wiklinowy kosz, astry.
A to wszystko w połączeniu z postarzanym drewnem

 




Ten bukiet najbardziej mnie zachwycił 
- niecodziennym pięknem jesiennych jabłek :)  






Snopek siana , kolorowe liście, ,dynia i lampion -ot cała dekoracja

 



Niecodzienne połączenie dynia i bratki :) 
Chyba, że samosiejki bo i u mnie takie rosną.





Jesienny bukiet w donicy od progu wita gości i domowników 






Zamiast świecy - dekoracje jesienne:
liście, szyszki, ozdobne dynie.

 



A to już propozycja na jesienne kompozycje przy wejściu 

 


Komentarze

  1. Wow pięknie no i jesienne na dzień dobry :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne dynie! Dają niesamowity klimat. Pięknie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne inspiracje. Te dynie jako obrzeże rabaty zachwycają. Najgorsze jest u nas to, że ciągle deszcz pada i te dekoracje są narażone na nasze niesprzyjające warunki. W ogrodzie stawiam dynie, ale one szybko się psują , a ja lubie je jeść:) Ustawiam sobie dekoracje na ganku.
    Pozdrawiam serdecznie Agnieszko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne dyniowe dekoracje !! Jestem zachwycona dyniowym obrzeżem rabaty, ciekawy pomysł !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne zdjęcia ogrodów :) ja w zeszłym roku stawiałam dynię przed wejściem, by na nią nie padało (jak zaznaczyła Pawanna w ogrodzie mogą się zepsuć) ale i je pomalowałam farbą, dzięki czemu była bardziej oryginalna i farba ją zakonserwowała więc całą zimę w zasadzie stała w stanie nienaruszonym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam szczególną słabość do dekoracji z dyni. Ozdabiam nimi zarówno wnętrze domu, jak i ogród.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastosowanie dyni w ogrodzie przekonuje mnie tylko z jednego względu - kolor. Gdy wszystko wokół jest dość smutne i stonowane, nagle pojawiają się dynie i jakoś tak humor wraca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszko, proszę przymnij serdeczne życznia, zdrowych i wesołych Świąt !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie kolory w ogrodach jesienią :) Jak u Was w tym roku zima? Bo u nas cienko. Zero śniegu, samo błoto...

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym, żeby mój ogród wyglądał właśnie w ten sposób. Ale jeszcze dużo mu brakuje, tym bardziej, że dopiero się wszystkiego uczę. Ale mam nadzieję, że tej wiosny skończę wszystko sadzić i wszystko dekorować. Jeśli chodzi o dekoracje to kilka fajnych rzeczy znalazłam na stronie hurtownia dekoracji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie to wygląda i z pewnością wprowadza sporo urozmaicenia :D.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne inspiracje! Podoba mi się wiklinowy kosz z fioletowymi kwiatami w połączeniu z postarzanym drewnem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne, klimatyczne dekoracje. To prawda, że funkcjonalnie urządzony ogród, cieszy oko przez cały rok, niezależnie czy mamy początek słonecznej wiosny, czy kapryśną jesień

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, faktycznie super propozycje! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Informuję, że mam włączoną moderacje komentarzy w odpowiedzi na dużą ilość spamu i reklam. Pozdrawiam ciepło :) Agnieszka