Altany ogrodowe - inspiracje

Kiedy za oknem opadają wszystkie liście a obowiązki w ogrodzie ograniczają się do grabienia liści, przychodzi czas na plany na przyszły rok. Być może jeszcze za wcześnie bo większość z nas zamierza odpocząć od ogrodu, ale myśli mogą krążyć wokół pytania co w przyszłym roku ?

Do napisania artykułu zainspirowały mnie właśnie te myśli i moje marzenia, Własnej altany jeszcze nie mam i będzie musiała doczekac się miejsca w nowym ogrodzie /obowiązkowo/.

Dla wszystkich zainteresowanych tematem zapraszam do inspiracji i pomysłów na altanę w ogrodzie.



Romantyczna biała zamknięta altana z oszkleniami i dachem z czarnym gontem. Obowiązkowo fioletowe akcenty. Altana wśród drzew i trawy.

 źródło: pinterest.com



Altana z dwuspadowym czerwonym dachem. Doskonale osłonięta od wiatru. Posiadająca drewniane ażurowe elementy. Wewnątrz miejsce na grila lub murowany kominek. Idealna kompozycja do nowoczesnego jak i tradycyjnego ogrodu.






A może otwarta altana bez zadaszenia z bocznymi belkami i konstrukcją, która pozwoli się piąć pnączom i innym kwiatom. Obowiązkowo na środku palenisko - naturalne.

 źródło: pinterest.com



Romantyczna, biała , ażurowa altana otwarta na wzniesieniu. W otoczeniu bujnej roślinności w kolorach bieli i fioletu, pod drzewami . Cóż za piękna sceneria i miejsce. Wprost wymarzone na odpoczynek i chwilę relaksu.


 źródło: pinterest.com


A oto coś dla miłośników "domowych" klimatów" w altanie. Altana otwarta - dach wsparty na grubych belkach, w części centralnej kominek, piękne lampiony i kwiaty,


źródło: pinterest.com




Drewniana ośmiokątna otwarta altana ogrodowa. Z drewnianym podestem, meblami i piękną roślinnością wokół - wygląda zjawiskowo i w dzień i w nocy.



 źródło: pinterest.com




Propozycja pięknej altany z dwuspadowym dachem, murowanym kominkiem i dużym stołem po środku. Idealne miejsce na uroczystości i imprezy rodzinne.





Romantyczna, drewniana postarzana otwarta altana - pod drzewem z kamienną ścieżką do góry.



źródło: pinterest.com



Jak na bogato to na bogato - biała duża altana - dominuje biel i lekkość.  Altana oszklona i zamknięta. Na zewnątrz akcenty dekoracyjne i zwiewna firanka.


 źródło: pinterest.com





A to wersja nowoczesna altany jak Wam się podoba ?


 źródło: pinterest.com




Idealne miejsce do czytania książki czy odpoczynku - albo rozmowy we dwoje. To taka pół altana. Nazwałabym to kącikiem wypoczynkowym w ogrodzie.


 źródło: pinterest,com




Odpowiednie oświetlenie jest również istotne przy aranżacji i wystroju altany ogrodowej. Ważne aby światła nie było zbyt dużo ani mało - musi być odpowiedni klimat.


 źródło: pinterest,com



A to moje marzenie - metalowa altana opleciona kwitnącym powojnikiem - cóż za romantyczność.


źródło: pinterest.com



Cudowne miejsce - mini altana w ogrodzie z kamienną ścieżką . To miejsce wypoczynku i kontaktu z naturą.


 źródło: pinterest.com




Wersja nowoczesna altany ogrodowej. Ażurowe ściany drewniane i komplet mebli wiklinowych. Dookoła ozdobne trawy i szum sadzonych wierzb.


źródło: pinterest.com

Komentarze

  1. zawsze chciałam mieć ogród i taką piekną klimatyczną altanę. Teraz mam ogród więc może i altanę uda się mieć ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Altana to u nas jeden z głównych punktów planu na przyszły rok, a że ogród mamy malutki to jest nad czym się głowić. Te inspiracje są bardzo ciekawe, porywam dwie na pinteresta. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O ta nowoczesna jest super:) wogole wszystkie są rewelacyjne! Mi sie marzyła okrągła a powstała prostokątna ze wzgledu na duży stół:)może taka okrągła powstanie kiedyś w sadzie- czemu nie?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybym miała miejsce w moim ogródku to bym w nim postawiała nowoczesną altanę ( siódme zdjęcie od dołu) i w niej leniuchowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. 9 altana to moje klimaty, prostota to co lubię :)

    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. O! U nas też w przyszłym roku pewnie powstanie altana. Może jeszcze uda się budowę rozpocząć przed zimą? Mąż koniecznie chce w niej wędzarnię i grill. Pomysł jest, jest już nawet wytyczona, tylko czasu ciągle brak... Będzie podobna do tych z extradom.pl. Fajne inspiracje. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się szczególnie drugie zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie altany są szalenie klimatyczne :-) Widziałem już ich kilka i chętnie sam taką postawiłbym w ogrodzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj ! Jestem tu po raz pierwszy, ale nie byłabym sobą, gdybym nie pozostawiła śladu w postaci kilku słów. Szukałam zagrody dla kur, a znalazłam piękny ogród i wiele cudownych inspiracji. Obejrzałam Twoją zeszłoroczną wyprawę rowerową do Szklanej Huty i spodobało mi się tutaj. Altany ogrodowe - piękne wszystkie i trudno byłoby wybrać tę naj, ale chyba najbardziej do mnie przemawia mini altana z kamienną ścieżką, bo przypomina mi altankę, którą kiedyś zbudował mój dziadek. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój przyjaciel myśli nad altaną właśnie, muszę mu polecić twój post, bo naprawdę fajnie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  12. W parku mojej rodzinnej miejscowości są altany w stylu japońskim. Przepięknie komponują się z całością. Świetny pomysł na urozmaicenie krajobrazu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam altankę przy swoim domu, i wierzcie mi, że latem to jest miejsce w którym spędzamy 75% naszego wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Taka altana to naprawdę coś. Moi znajomi mają właśnie podobną w planach, a koszt wbrew pozorom nie jest aż tak wysoki.
    Muszę to naisać: przepiękne zdjęcia ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Altana numer 5 urzekła mnie najbardziej. Bardzo kreatywne i co najważniejsze, niesamowicie klimatyczne podejście do tematu. Stonowane i łagodne barwy idealnie oddają spokój domowego zacisza. Idealne miejsce by się zrelaksować. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta ostatnia kompletnie nie pasuje do niczego, beznadzieja :<

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja od dłuższego czasu zastanawiam się nad zrobieniem altanki w stylu ostatniego zdjęcia. Bardzo podobają mi się takie nowoczesne altanki, szczególnie te ażurowe ściany. Może jak będę miał chwilę czasu na urlopie to się za to wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zdecydowanie wybieram altankę nr 5. Świetny post! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czekam na kolejne inspirujące pomysły z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ładne pomysły, świetne wykonanie :) Takie altanki mają swój piękny urok i mogłabym siedzieć w nich godzinami :) Sama mam altanę w swoim ogrodzie, również z drewna, znalazłam je w Internecie, na tej oto stronie: http://www.alt-drew-cosmo.pl. Wejdźcie tam i zobaczcie sami :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Altanki to cudowny pomysł na aranżacje ogrodu. Ja sprawiłam sobie taką https://www.artbud.pl/pl/p/Altana-ogrodowa-domek-drewniany-Orchidea/31447 , wygląda przepięknie, przesiadujemy tam z rodzinką, w każdą wolną chwile.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam altany, szczególnie latem kiedy wieczorem można usiąść tam z bliskimi, pograć w planszówki.. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. To fakt, że altanki dodają uroku w ogrodzie. Jednak jeśli nie mamy wystarczającej prywatności to nie można się z nich w pełni cieszyć. Połączyłam swoją nowoczesną altankę z ogrodzeniem wykonanym na zamówienie w firmie w Bielsko Białej, która dopasowała styl ogrodzenia do mojej altanki. Teraz mam dwie dekoracje, które jednocześnie odgradzają mnie od wścibskich sąsiadów

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne propozycje. Altanki są doskonałym pomysłem na praktyczne i gustowne zaaranżowanie ogrodu. To idealne miejsce na spędzanie wolnego czasu na łonie natury, ale jednak w nieco osłoniętym i cieplejszym miejscu. Altany postawione w podobnym stylu jak słupki, panele ogrodzeniowe http://www.supico.pl/panele-ogrodzeniowe i inne elementy wyglądają naprawdę bardzo gustownie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ładne projekty. W lipcu zdecydowałem się dodać do mojego ogrodu altankę. Jak policzyłem wszystkie materiały i koszta budowy, to wyszło mi trochę więcej niż przewidywałem i musiałem się ratować pożyczką z https://taktofinanse.pl/Interesuje-Cie-szybka-pozyczka-na-dowod-osobisty-bez-zaswiadczen-o-dochodach-poznaj-mozliwosci na opłacenie wszystkich materiałów i skończenie altany

    OdpowiedzUsuń
  26. Altana to naprawdę super sprawa. Sama planuję zakup takiej do mojego ogrodu i najbardziej spodobała mi się altana ogrodowa w tropikalnym stylu TROPIC: https://ogrodolandia.pl/altana-tropic. Ma ona konstrukcję pergoli więc jest też bardzo praktyczna. Myślę, że przypadnie Wam do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Rewelacyjne altany! Chociaż w dzisiejszych czasach nie trudno o dostęp do przeróżnych modeli składanych altan ogrodowych, to jednak wielu amatorów przesiadywania we własnym ogrodzie, pokusi się o wykonanie bardziej złożonych budowli. Oczywiście wymaga to dodatkowej pracy, często porównywalnej do postawienia nowego budynku, niemniej jednak efekt końcowy jest powalający! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. super inspiracje, chętnie coś popatrzę dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Niedługo rozpoczynam budowę altanki własnymi rękami, właśnie takiego źródła inspiracji poszukiwałem.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten wpis utwierdził mnie tylko w przekonaniu, że altana w ogrodzie to dobry pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Znajomy zdecydował się na altankę do ogrodu wykonaną w technologii modułowej i muszę przyznać, że takie rozwiązanie świetnie się sprawdziło.
    https://mobile-development.pl/domy-modulowe/

    OdpowiedzUsuń
  32. Powiedzmy sobie szczerze, altany ogrodowe mają swój urok i na pewno warto je mieć jeżeli posiadamy działkę. Alternatywą jest pergola na tarasie to już bardziej nowoczesne rozwiązanie. Warto też wyposażyć się w grill ogrodowy. Będzie on nam służył nie tylko na przyjęcia z bliskimi, ale też możemy przygotować na nim mięsa czy warzywa na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne altanki! Ja bym jeszcze posadziła wokół jakieś rośliny pnące by było jeszcze przytulniej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Informuję, że mam włączoną moderacje komentarzy w odpowiedzi na dużą ilość spamu i reklam. Pozdrawiam ciepło :) Agnieszka