W lutym jak w marcu - czyli rozmyślania przy kawie

Jeszcze w polu tyle śniegu,
Jeszcze strumyk lodem ścięty,
A pierwiosnek już na brzegu
Wyrósł śliczny, uśmiechnięty

Władysław Broniewski 


Nie będę dzisiaj rozmyślać czy to wiosna czy nie, nie warto się zamartwiać czy przyjdzie zima, czy będzie mróz - bo nie mamy na to wpływu. Jedno jest pewne  - przyroda odczytuje znaki w sposób wiosenny.
Wczoraj dumnym krokiem przeszłam się po działce i poczułam to co idzie (czyli czas pracy w ogródku, nowe nasadzenia, projekty). Dużo nie przeszłam bo 1/3 działki tylko bez śniegu - pozostała jeszcze skąpana w topniejącej białej mazi.


Kiedy Stefan się stefanił...czyli lenił


 


 ja przeszłam się po ogrodzie zobaczyć co piszczy pod śniegiem i co zobaczyłam


piękną korę orzecha tureckiego





krople wody na pędach rdestu Auberta


młode pędy jeżówki PICOLLINO


siąpiący deszcz za oknem


kolczyki orzecha tureckiego 


pączki magnoli


paczki hortensji pnącej


KRETOWISKA!!



żurawkę porywającą się do rozrostu


juke



Komentarze

  1. Jak to fajnie już u Ciebie rosnąć zaczyna, u mnie większość działki jeszcze pod topniejącym śniegiem. Pełno też błota i wody. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Podglądam od niedawna Twojego bloga jest rewelacyjny :)
      Tak śniegu coraz mniej , sądzę, że do weekendu całkowicie zginie.

      Usuń
  2. Oj kretowis-nie zazdroszcze..ale reszta-piekna.
    Dzis poobcinalam galezie-krzaczorom roznym. Chyba to juz przedwisnie...
    Serdecznosci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu - nie za wcześnie z tymi krzaczkami ? :) Kretowisk jest zawsze pełno po zimie a w domu 2 koty i pies :) Ciepło pozdrawiam dzisiaj świeci słońce !

      Usuń
  3. Wiosna już u Ciebie pokazała swoje uroki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak z czego bardzo się cieszę - tak bardzo bardzo :) Ciepło pozdrawiam.

      Usuń
  4. Wyraźnie przyroda budzi się do życia! Przed nami wiele radości. Twoja skarpa wygląda ślicznie nawet z resztkami śniegu. Ale kretów nie zazdroszczę, nie sposób się ich pozbyć a potrafią wiele zniszczyć - wiem coś o tym. Z drugiej strony lepsze krety niż nornice bo nie podgryzają korzeni tylko robią bałagan. U nas śniegu już nie ma i jest dość ciepło. Dzisiaj pada deszcz. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś witaj - słyszałam, że Kretox działa cuda ale nie stosowałam znajoma polecała jako skuteczny - ale mam taką połać działki, że chyba poszłabym z torbami :) a koty....moje mają gdzieś te krety - ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Pięknie zagospodarowana działka :) Oby już ta wiosna z nami została.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tak oby ta wiosna przyszła - pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  6. leszczyna turecka:-)
    Krety są pod ochroną, już także w ogrodach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Informuję, że mam włączoną moderacje komentarzy w odpowiedzi na dużą ilość spamu i reklam. Pozdrawiam ciepło :) Agnieszka