Odętka wirginijska Physostegia virginiana

Swoją przygodę z odętką rozpoczęłam już w zeszłym roku, kiedy za pomocą allegro udało mi się zakupić małe sadzonki odmiany białej i fioletowej. W tym roku pięknie zakwitły i skradły moje serce. Po pierwsze dlatego, że bardzo długo kwitły w dodatku bezproblemowo. Doskonale komponowały się z rudbekią, pięciornikiem. Na jesień zrobiłam małe przemeblowanie odętki w tylne części rabaty, gdyż urosła większa niż myślałam i zakłócała porządek wielkości kwiatów.
Polecam jeżeli nie macie w swoim ogrodzie.

Stanowisko:
słoneczne

Wysokość:
do 70 cm (u mnie nawet 1 m - odmiana Veriegata)

Budowa:
wyprostowane pędy, gęsto ulistnione, liście ciemnozielone, gładkie, kwiaty w gęstych kwiatostanach, zależne od odmiany kwiaty od bieli do czerwieni. Tworzy rozłogi, doskonała na byliny rabatowe.

Kwitnienie:
od VI do XI (usuwanie przekwitłych kwiatostanów przedłuża kwitnienie)

Warunki glebowe:
roślina niewymagająca szczególnych zabiegów.

ODMIANY:
- ALBA - wczena, kwiaty białe
- BOUQUET ROSE - wczesna, kwiaty jasnoróżowe
- ROSEA - różowe
- SUMMER SNOW - średniowczesna, kwiaty białe
- VIVID - purpuroróżowe, późna odmiana
- VERIEGATA




Komentarze

  1. Wspaniała bylina, warta polecenia :)

    Pozdrawiam :):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak sądzę, dziękuję i pozdrawiam miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Informuję, że mam włączoną moderacje komentarzy w odpowiedzi na dużą ilość spamu i reklam. Pozdrawiam ciepło :) Agnieszka