Rdest

Rdest Auberta Fallopia Aubertii

Potrzebowałam pnącza, które szybko urośnie i przykryje mi pergole na tarasie, coś innego niż róże (niestety w moim rejonie namiętnie odmrożone po zimie) coś innego niż powojniki i przeciętne pnącza. Wybór padł na rdest zakupiony w zeszłym roku. W ciągu wiosny i lata - miał przyrost ok 2 m .
Bardzo gęsto zarósł pergolę, na latowypuścił przepiękne białe kwiaty. Nawoziłam gnojówką końską rósł jak na drożdżach. Na zimę przykryłam korzeń chochołem - niby lubi przymarzać, odpowiem na to pytanie po zimie czy udało mu się u mnie przeżyć :) Według mnie jest godny uwagi.

Najsilniejsze pnącze naszego klimatu. Osiąga 12 m (6 metrów rocznie). Liście zielone, kwiaty białe, bardzo liczne - kwitnie  sierpień  - październik ( u mnie lipiec, sierpień). Ma małe wymagania glebowe, w mroźne zimy może przemarzać. Świetna roślina do mocnych podpór, przykrywania brzydkich budowli, płotów Szybko daje efekt. Kiedy jest nadmiernie ekspansywna należy ją przycinać!

STREFA 6A
źródło: Atlas roślin PZD





Komentarze